Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna Pannonia - motocykle zabytkowe
.::forum poświęcone motocyklowi Pannonia i innym motocyklom zabytkowym::.
 
PannoniaPannonia   Mapa PannoniMapa   AlbumAlbum   DownloadsDownloads  UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   FAQFAQ   SzukajSzukaj  
AukcjeAukcje   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj   RejestracjaRejestracja 

 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
Cześci do zabytków
 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny Obecny czas to Wto Paź 27, 2020 03:51 

 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PostWysłany: Nie Lip 31, 2016 13:03    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

zadzior69
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze



Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 22
Skąd: Rypin

Marcello a o jakich drobiazgach teraz piszesz?
Bo dla mnie już jest pięknie i ciężko wierzyć ze może być lepiej.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Lip 31, 2016 14:34    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

zadzior69
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze



Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 22
Skąd: Rypin

Na tak na marginesie to masz już jakiś kosztorys powykonawczy? ??

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Lip 31, 2016 17:07    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

PatiEK
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze


Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Warszawa

Jest przepiękny. Świetne zestawienie kolorów.
Chcę zobaczyć M72 w takim malowaniu.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Lip 31, 2016 17:41    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

towot
Dawca organów
Dawca organów



Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 345
Skąd: mazowieckie

Ja już chyba wcześniej pisałem, że Twoja robota Marcello jest MEGASUPER, więc więcej już się nie będę powtarzał, chyba że w kwestii innego motocykla.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Nie Lip 31, 2016 20:25    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

Trochę przesadzacie, ale bardzo się cieszę, że się podoba Smile.

Co do budżetu - to raczej jakaś mglista wizja - tym bardziej, że niektóre koszty rozkładają mi się na kilka maszyn, albo są to jakieś narzędzia, których też bezpośrednio nie mogę wliczyć.

A co do drobiazgów:
- jeszcze logo na zbiorniku - ogarnę
- śrubki na trapezie w ocynku a musi być A2 Smile - ogarnę
- nakrętki mocowania tylnego koła też mam jakieś "z darów" - ogarnę
- korek paliwa ma jakieś wżery - szukam trudny temat
- nie mogę dostać fajnych mosiężnych kalamitek to M6 ale z drobnym gwintem - nie mogę znaleźć
- brakuje mi oprawki żarówki w reflektorku - szukam trudny temat
- guma siedzenia wydaje się zbyt duża (albo źle wyprofilowana) na stelaż jaki mam - sam nie wiem co zrobić
- w silniku są takie kubeczki mocujące sprężyny sprzęgła dwie mam dosyć mocno przytarte - kwalifikują się do wymiany, ale nie mogę ich zdobyć
- lewa kapa silnika ma delikatne pęknięcie, które pewnie też kwalifikuje ją do wymiany bo będzie się pocić albo się rozleci - szukam trudny temat

Także jak widać lista jest jeszcze całkiem spora Smile


Ostatnio zmieniony przez Marcello dnia Nie Lip 31, 2016 20:27, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 19, 2016 18:55    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

zadzior69
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze



Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 22
Skąd: Rypin

co tu tak cicho Sad((

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 19, 2016 23:45    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

Cicho bo taki zapieprz, że nie ma czasu taczki załadować Smile

Ale korzystając z korzystnej aury wytoczyłem Csepela na świeże powietrze, żeby zrobić kilka fotek. Wprawne oko zobaczy jeszcze liczne braki ale to co jest może dać już wyobrażenie o tym jak będzie wyglądał po zakończeniu.



Jak może jesteśmy już przy Csepelu to opisze wam pewna pułapkę, na którą się natknąłem i straciłem na to dużo czasu.

Chodzi o tylne koło. W instrukcji podane są długości szprych (o czym pisałem chyba wcześniej) 225 mm i 195 mm i śmiem twierdzić, że nie są to prawidłowe długości. Wg mnie powinny być takie jak w przednim kole czyli 5mm krótsze 220 mm i 190 mm (ew 225 i 190).

Oczywiście zamówiłem na podstawie instrukcji i musiałem rozbierać koło 3 razy. Po pierwsze koło z pół-piastą trudniej się centruje, bo trzeba uważać na offset - czyli ustawienie obręczy w stosunki do piasty w płaszczyźnie poprzecznej do osi, czyli po ludzku czy felga nie wychodzi w prawo albo w lewo w stosunku do piasty. W normalnym kole nie ma z tym dużego problemu bo wszystkie szprychy są równej długości więc gdy równo je dociągamy to felga "trzyma" się na środku. W tym przypadku szprychy są różnej długości i trzeba pilnować, żeby obręcz nie uciekła w którąś stronę. Na początku nie przypuszczałem, że jest problem i jak jedna strona szprych mi mniej więcej pasowała to z drugiej strony były za długie, ale inaczej je ustawiłem i niby się zrównały - tyle, że offset był bardzo duży obręcz praktycznie uniemożliwiała zamocowanie łańcucha - bo zębatka była na równo z jej krawędzią. Oczywiście zauważyłem to dopiero po zmontowaniu koła i próbie włożenia go w ramę.
Drugie podejście i znowu klapa - tym razem z jednej strony szprychy były za krótkie, a to dlatego, że źle je zaplatałem.
W końcu gdy wiedziałem już jak szprychy mają był ułożone i prawidłowo je dociągnąłem - co nie było łatwe bo w zasadzie w większości kończył się gwint - zostałem z kołem "kaktusem", w obręczy wszystkie szprychy wystawały ponad nyple po ok 3mm. Musiałem to ściąć gumówką, co nie dość, że było czasochłonne to jeszcze karkołomne i mogło skończyć się uszkodzeniem szprych albo obręczy. W końcu jednak się udało, ale żeby się nie męczyć wystarczyło dać krótsze szprychy i koło od razu by się ładnie ułożyło.

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 19, 2016 23:55    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

I jeszcze kilka:








TOP   BOTTOM
PostWysłany: Pon Wrz 19, 2016 23:57    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań










TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 20, 2016 00:05    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

Jak widać brakuje linek.
Mam oryginalne węgierskie (współczesne), ale jedna jest za długa i trzeba ją skrócić, druga ma mocowanie, które trzeba trochę przerobić.

Instalacja jest - czeka na montaż, chociaż teraz mam natchnienie, że fajna była by w oplocie bawełnianym i szukam odpowiedniego przewodu.

Brakuje łańcucha - muszę zmierzyć i kupić

Guma siedzenia też nie jest przynitowana

I kilka innych detali, ale skoro sezon się kończy to będę miał trochę czasu żeby je dopracować

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 20, 2016 00:15    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

Chyba to też dobre miejsce, żeby zrobić małe porównanie:





Ostatnio zmieniony przez Marcello dnia Wto Wrz 20, 2016 00:15, w całości zmieniany 1 raz

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 20, 2016 01:57    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

A propos - nie ma ktoś z Was mosiężnych smarowniczek M6 z drobnym gwintem? M6 x 0,75 i M6 x 1,0

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 20, 2016 07:21    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

zadzior69
Osiedlowy kamikadze
Osiedlowy kamikadze



Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 22
Skąd: Rypin

jak zwykle bylo warto Cie troszke sprowokowac jest oszalamiajacy wielki szacun Marcello

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 20, 2016 12:23    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

Marcello
Motocyklowy globtroper
Motocyklowy globtroper


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 753
Skąd: Poznań

Dzięki.
Jest po prostu taki jak powinien być Smile

TOP   BOTTOM
PostWysłany: Wto Wrz 20, 2016 19:44    Temat postu: Re: Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
   

gruby_marian
Polny popierdalacz
Polny popierdalacz


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 13
Skąd: Poznań

Piękny. Szczere gratulacje. Nic tak nie smakuje jak zwycięstwo.

TOP   BOTTOM
 Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wyświetl posty z ostatnich:    Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
 Forum Pannonia - motocykle zabytkowe Strona Główna » Mój motocykl » Csepel 125/49 - pradziadek Pannoni
 Strona 11 z 14
 
 
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Skocz do:  


     Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | Template Neon v1.3 | Crystal